fredag 18. oktober 2013

TA PLASS OG VÆR DEG SELV - alle de andre plassene er opptatt

Lev smartere ved å TA PLASS OG VÆR DEG SELV - alle de andre plassene er opptatt! 

Dagens Innsikt kommer fra en av leserne selv. Viktige, kloke refleksjoner som kan gi et indre løft på en vakker dag. Ta godt vare på deg i dag:)

Fra dagens "gjeste redaktør": 

"Hva er det som gjør at jeg så ofte gjør meg selv mindre enn jeg trenger å være? At jeg legger begrensninger på meg selv? At jeg ikke tør å si høyt hva jeg mener? At jeg tenker at jeg ikke har et budskap av betydning? At jeg ikke forteller de jeg elsker at jeg ikke bare elsker dem, men elsker dem betingelsesløst – at det ikke finnes noen ende for min kjærlighet? At jeg tenker at hvis jeg lever meg selv fritt ut blir jeg for mye, for gæern, for rar, for sårbar, for…

Jeg har ikke noe godt svar på dette - men det jeg vet er at jeg elsker å møte mennesker som ikke legger begrensninger på seg selv. Som tør å si fritt og høyt hva de tenker og hva de føler. Som deler sitt budskap uansett hvilken form det kommer i. Som er levende, spennende, varme , hemningsløse mennesker med øyne som skinner av liv. I all sin sårbarhet, sitt engasjement, sin lidenskap, sin klokhet, med alle sin ideer, sin iver, sin ro - hva enn det måtte være. Introvert og stillfaren eller ekstrovert og høylytt. Spiller ingen rolle. Mennesker som er seg selv fullt og helt, på godt og vondt. Møter med slike mennesker fyller meg med energi og gjør at jeg også føler meg levende, slipper mine begrensninger og elsker å være den jeg er. Og hvert slikt møte er en viktig påminnelse om at det er av betydning at jeg har integritet og frihet til å være meg selv fullt og helt, på godt og vondt. Vi har alle et budskap, talent og kvaliteter som er unike for oss og som verden rundt oss trenger. Og hvis ikke du er deg selv, hvem skal være det da? "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar